هدفگذاری برای پیگیری رفع نارسایی زنجیره‌های تامین در خراسان رضوی

هدفگذاری برای پیگیری رفع نارسایی زنجیره‌های تامین در خراسان رضوی

هدفگذاری برای پیگیری رفع نارسایی زنجیره‌های تامین در خراسان رضوی

سلحشور در نخستین نشست کمیسیون کشاورزی، امور دام و طیور و صنایع وابسته اتاق بازرگانی مطرح کرد :
هدفگذاری برای پیگیری رفع نارسایی زنجیره‌های تامین در خراسان رضوی

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خراسان رضوی گفت: بحران آبی و خشکسالی، تبعات سهمگینی را بر پیکره بخش کشاورزی استانمان وارد آورده و ضرورت دارد تا تصمیم‌سازی‌های مدیریتی برای این بخش، با مدنظر قرار دادن این دو پدیده انجام بگیرد.
به گزارش روابط عمومی گروه توسعه اقتصادی گهر، «محمدرضا توکلی‌زاده» در نخستین نشست کمیسیون کشاورزی، امور دام و طیور و صنایع وابسته اتاق بازرگانی مشهد که به ریاست احمد سلحشور برگزار شد اظهار داشت: یکی از رویکردهای نامطلوب در مدیریت هر حوزه‌ای، کوچک شمردن تهدیداتی است که در آن عرصه به چشم می‌خورد. امروز پدیده خشکسالی، دشمن بخش کشاورزی است و اگر این اتفاق را که امروز تقریبا همه از آن تاثیر پذیرفته‌ایم، کوچک و ناچیز بشماریم، قطعا تبعات ناگواری را در آینده‌ای نه چندان دور در بخش کشاورزی و از پِی آن در بخش اقتصاد و معیشت مردم شاهد خواهیم بود.
‎‌وی ابراز امیدواری کرد: نتایج و برآیند فعالیت کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی استان در غایت کار باید به نفع کشاورزان استان و دیگر فعالان اقتصادی این حیطه باشد.
توکلی‌زاده ابراز امیدواری کرد: کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی مشهد به مدد دیدگاه‌های کارشناسی اعضای خود و همگرایی تشکل‌هایی که نمایندگان آن‌ها در بدنه این کمیسیون حضور دارند، تدابیر و راهکارهای لازم در این عرصه را ارائه دهد تا بتوانیم در عرصه مطالبه‌گری، به نفع بخش خصوصی استان اقدام نماییم.
احمد سلحشور، رئیس کمیسیون کشاورزی، امور دام و طیور و صنایع وابسته اتاق بازرگانی خراسان رضوی نیز در این نشست گفت: استفاده از علم و تخصص نخبگان در کنار تجربه بزرگان، رسیدگی به مشکلات زیرساختی تولید، توسعه واحدهای کشاورزی و غذایی با نگاه به امنیت غذایی، آموزش تولیدکنندگان بخش کشاوزی با کمک دانشگاه‌ها و کمک به حفظ سلامت جامعه، تلاش به توسعه بازارهای صادراتی، تغییر برنامه‌های کنترل کشاورزی، تلاش برای رفع نارسایی زنجیره‌های تامین، از جمله برنامه‌های کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی استان در این دوره است.
وی در بخش دیگری از سخنانش به نقایص موجود در برنامه هفتم توسعه در خصوص مسائل بخش کشاورزی اشاره و تصریح کرد: یکی از معضلاتی که می‌تواند دامنگیر ما در روند اجرای برنامه هفتم توسعه شود، عدم توجه شایسته دولت به بخش خصوصی است و اگر اکنون که در ابتدای امر هستیم، از این موضوع جلوگیری نشود و راهکارهای مناسب را ارائه ندهیم، به مشکلات زیادی دچار خواهیم شد.
سلحشور خاطرنشان کرد: متاسفانه برنامه‌رزی‌های بخش کشاورزی در کشور ما براساس نیازهای داخلی بوده و زیرساخت‌های صادرات محصولات ایران بسیار ضعیف است و نتوانسته‌ایم از ظرفیت‌ نیاز بازارهای خارجی استفاده به قدر کافی بهره‌مند شویم.
غلامرضا قنبری رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی نیز در این نشست اظهارداشت: یکی از مشکلات اساسی امروز بحث آب است و در بسیاری از بخش‌ها به این امر توجه نمی‌شود؛ از سویی، همان فرآیندی که در ارتباط با آب طی کردیم، در حوزه خاک نیز در حال طی شدن است و استفاده بی رویه و غیر اصولی از خاک مشکل‌ساز و چالش‌آفرین خواهد شد. امروز اگر ملزومات مهیا نگردد، قطعا الگوی کشت محقق نخواهد شد و رویه موجود همچنان تداوم خواهد یافت.
قنبری با اشاره به صادرات محصولات کشاورزی و توجه به حوزه بازرگانی کشاورزی به عنوان یکی از رسالت‌های سازمان جهاد کشاورزی گفت: ظرفیت تولیدات کشاورزی استان در زمینه امنیت غذایی کشور و صادرات به کشورهای دیگر قابل توجه است و کشاورزی صادرات محور باید در راس نگاه ما باشد.

دیدگاهی یافت نشد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *