سخنان مهم احمد سلحشور در نشست با مدیران وزارت جهاد کشاورزی


سخنان مهم احمد سلحشور در نشست با مدیران وزارت جهاد کشاورزی ؛لزوم حذف انحصار در واردات نهاده‌های دامی

🔸«احمد سلحشور»، رئیس کمیسیون کشاورزی، امور دام و طیور و صنایع وابسته اتاق مشهد در نشست با معاونین وزیر جهاد کشاورزی از دغدغه‌ای سخن گفت که بارها به یک چالش جدی برای صنایع دام و طیور تبدیل شده است : نهاده خوراک دام و طیور وابسته به واردات است و تامین و ورود آن‌ها به کشور در این سال‌ها در انحصار چند شرکت محدود بوده و همین امر به یک چالش برای صنایع وابسته به این بخش تبدیل شده است.
وی ایجاد یک تحول مثبت در بخش تولیدات دام و طیور، رشد تولید و تامین نیاز بازار و کاهش هزینه‌ها را در گرو حذف این رویکرد انحصاری دانست و متذکر شد: اجازه دهیم تشکل‌های تخصصی که در این بخش فعالیت دارند، به موضوع واردات نهاده های دامی ورود کنند و حمایت لازم نیز از آن‌ها انجام بگیرد.
🔸سلحشور در این نشست که 24 اذرماه انجام شد ، اضافه کرد: در همین راستا، پیشنهاد داریم تا خراسان‌رضوی به عنوان پایلوت، برای واردات نهاده‌های دامی مورد نیاز خود استان مشخص شود. اگر تامین نیاز در هر استان با این رویکرد دنبال شود، قطعا مشکلاتی که امروز در بحث تامین نهاده‌ها وجود دارد، مرتفع خواهند شد.
🔸این عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی خراسان رضوی، درخواست دیگر خود را تفویض بیشتر اختیارات به ادارات کل جهاد کشاورزی از سوی وزارتخانه عنوان کرد و متذکر شد: مدیران استانی اگر از اختیارات کافی برخوردار نباشند، جسارت کافی را برای اخذ تصمیمات در بزنگاه بروز مشکلات نخواهند داشت.

دیدگاهی یافت نشد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *