میکروبیوتای روده با سلامت و عملکرد مرغ تخمگذار

مرغ تخم گذار

میکروبیوتای روده با سلامت و عملکرد مرغ تخمگذار

در مرغ تخمگذار با توجه به سن بالاتر، درک صحیح اثرات سن، شرایط پرورش و عوامل استرس زا در توسعه و بلوغ میکروبیوتا مهم است. ایجاد یک جایگاه موفق توسط سالمونلا و کمپیلوباکتر موجود در روده مرغ توانایی آن ها را برای تغییر متابولیسم مختلف برجسته می کند. مسیرهایی که به آن ها کمک می کند تا بر میکروبیوتای روده میزبان غلبه کنند. علاوه بر این، در حالی که سالمونلا و کمپیلوباکتر ها مهم ترین عوامل بیماریزا در مورد ایمنی مواد غذایی هستند، به احتمال زیاد پری بیوتیک و پروبیوتیک ها همچنان در کنترل این عوامل بیماریزا نقش دارند. میکروبیوتا را می توان با مصرف مکمل پری بیوتیک و پروبیوتیک در تغذیه و سلامت روده اصلاح کرد. پیشنهاد بررسی نقش پری بیوتیک و پروبیوتیک ها در کاهش استفاده از محرک های رشد آنتی بیوتیک در غذا و بهبود سلامت پرندگان .

دستگاه گوارش و روده(GIT) حیوانات اهلیف  پناهگاه های متراکم و پیچیده میکروبی است که می تواند از باکتری ها، قارچ ها، تک یاخته ها، ویروس ها و …

تحقیقات قابل توجهی در طول 30 سال گذشته برای توصیف اکوسیستم های گوارشی از نظر ترکیب میکروبی و تنوع عملکردی منجر به درک بهتر رشته شده است. سهم میکروبیوتای روده در تغذیه حیوانات و سلامتی

از جمله اثرات مفید، جوامع میکروبی در هضم و تخمیر از پلیمرهای گیاهی. میکروبیوتای روده مسئول سنتز ویتامین هاست. تبدیل زیستی از ترکیبات سمی به باقیمانده های غیرسمی ، تحریک سیستم ایمنی بدن، حفظ و یکپارچگی مخاط روده و مانعی در برابر نفوذ و استعمار عوامل بیماریزا.

نتیجه گیری چشم انداز

هنوز در مورد میکروبیوتای روده نیاز به تحقیق است و مکمل کردن پری بیوتیک به لحاظ عمق محدود بیشترین ارتباط بین تغییرات مشاهده شده از میکروبیوتا و مکمل پری بیوتیک در سطح خانواده و جنس است. پری بیوتیک ها قادر به تعدیل میکروبیوتای روده و فعل و انفعالات سیستم ایمنی به نفع ایمنی و سلامتی مرغ هستند. بیشتر مطالعات روی جمعیت بیفیدوباکترها و لاکتوباسیل ها به عنوان باکتری های مفید متمرکز شده است.

 

دیدگاهی یافت نشد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *