بهره‌مندی ۵۰۰۰ دامدار از تسهیلات دامدارکارت در خراسان رضوی

تاریخ انتشار: 22 خرداد 1401

مدیر شعب بانک کشاورزی خراسان رضوی گفت: از ابتدای سال جاری تا کنون در خراسان رضوی برای نزدیک به ۳۰۰۰ نفر و به مبلغ ۷۰۰ میلیارد ریال دامدارکارت تهیه شده و در حال حاضر هم حدود ۵۰۰۰ دامدار دارای دامدارکارت بوده و از مزایای آن بهره‌مند هستند.

حسین نفتی امروز، ۲۲ خرداد ماه، در نشست خبری که با موضوع مردمی‌سازی عادلانه رایانه‌ها در ساختمان بانک کشاورزی خراسان رضوی برگزار شد، اظهار کرد: بانک کشاورزی برای اینکه بتواند هم‌راستا با سیاست‌های دولت حرکت کند و در تحول مسائل اقتصادی استان نقش‌آفرین باشد، باید دست به اقدامات مختلفی زده و به ایفای نقش خود به بهترین شکل ممکن بپردازد. در همین راستا در بانک کشاورزی خراسان رضوی تمام تلاش خود را برای ارائه بهترین خدمات به مردم و خصوصا کشاورزان انجام می‌دهیم.

وی افزود: بانک کشاورزی می‌تواند از طریق حمایت‌هایی همچون تامین مالی واحدهای فعال کشاورزی موجب تحول در تولید و تامین امنیت غذایی بشود چراکه این بانک مجری سیاست‌های دولت جمهوری اسلامی در خصوص موضوعات مربوط به بخش کشاورزی است.

مدیر شعب بانک کشاورزی خراسان رضوی ادامه داد: بخش اعظمی از اقدامات مربوط به اصلاح ارز و توزیع عادلانه رایانه‌ها، خصوصا در حوزه‌های دام و طیور، در بانک کشاورزی صورت می‌گیرد و به همین دلیل نقش‌آفرینی مطلوب این بانک اهمیت زیادی در تامین امنیت اقتصادی حاکم بر کشور دارد.

نفتی خاطرنشان کرد: طی ۲۰ روز اخیر ۲۰۰۰ میلیارد ریال تسهیلات به بخش دام و طیور کشور با نرخ ۱۰ درصد و بازپرداخت دوره ۹ ماهه اعطا شده است. از میزان تسهیلات مذکور تا سقف ۲۰۰ میلیون تومان تسهیلات به دامداران سنتی و عشایری تعلق گرفت که با عنوان دامدارکارت مطرح می‌شود. البته با در نظر گرفتن میزان دام سبک و سنگین و همچنین حجم و فعالیت هر دامدار تسهیلاتی بیش از سقف در نظر گرفته شده نیز در صورت نیاز به دامداران تعلق خواهد گرفت.

وی اظهار کرد: در حال حاضر برای سایر بخش‌های کشاورزی همچون بخش مکانیزاسیون، گلخانه‌ها، آبیاری نوین و… نیز اعتبار تامین شده است.

مدیر شعب بانک کشاورزی خراسان رضوی افزود: اولویت بانک کشاورزی خراسان رضوی تسریع در ایجاد رضایتمندی مراجعه‌کنندگان خصوصا کشاورزان و دامداران است.  

نفتی عنوان کرد: در خراسان رضوی تا امروز بیش از ۳۰ هزار نفر به سامانه یکپارچه تسهیلات اعتباری جهاد کشاورزی مراجعه و درخواست خود را ثبت کردند که از این تعداد ۱۸ هزار نفر برای ثبت اطلاعات خود به شعبه‌های بانک کشاورزی ارجاع داده شده و طی ۲۰ روز اخیر برای ۲۵۰۰ نفر دامدارکارت صادر شده است. استان ما از لحاظ تعداد افرادی که برای دریافت دامدارکارت معرفی شده‌اند، در سطح کشور اولین رتبه را دارد.  

وی تصریح کرد: همچنین بانک کشاورزی خراسان رضوی از لحاظ تعداد تسهیلات پرداخت شده در سطح کشور مقام اول را دارد. علاوه بر این از نظر سرانه مبلغ تسهیلات پرداخت شده نیز خراسان رضوی بعد از تهران دومین جایگاه را دارد که این مهم برای استان و بخش کشاورزی آن ظرفیت ویژه‌ای محسوب می‌شود.  

مدیر شعب بانک کشاورزی خراسان رضوی در خصوص حمایت‌های بانک کشاورزی از شرکت‌های دانش‌بنیان گفت: با نظر به تاکید مقام معظم رهبری بر اشتغال‌آفرینی از طریق شرکت‌های دانش‌بنیان توجه ویژه‌ای به این بخش خواهد شد. در صورت فراهم شدن بسترهای لازم و تعاملات بیشتر بانک کشاورزی با شرکت‌های دانش‌بنیان اقدام به پرداخت تسهیلات لازم و پشتیبانی از این شرکت‌ها خواهیم کرد.  

نفتی عنوان کرد: سیاست‌های کلان کشور بر مبنای فعالیت‌های بانکی صورت می‌گیرد. از این رو می‌توان اقتصاد ایران را یک اقتصاد بانک‌محور تلقی کرد. در شعبه‌های بانک کشاورزی خراسان رضوی روزانه به صورت میانگین ۱۵۰ میلیارد ریال به میزان پرداختی تسهیلات دامداکارت اضافه می‌شود