لزوم مشارکت حداکثری تشکل‌ها

لزوم مشارکت حداکثری تشکل‌ها در ایجاد کنسرسیوم تامین نهاده‌های دامی خراسان رضوی

تاریخ انتشار: 5 خرداد 1403

«احمد سلحشور»، رئیس کمیسیون کشاورزی، امور دام و طیور و صنایع وابسته اتاق مشهد در نشست این کمیسیون گفت :در تدوین اساسنامه کنسرسیوم زنجیره تامین نهاده‌های دامی استان از تجربه تشکل‌ها استفاده خواهد شد.

وی افزود: همچنین مکاتبات لازم با صندوق مادر تخصصی در این حوزه انجام می‌شود. سرمایه‌گذاری اعضا در کنسرسیوم زنجیره تامین نهاده‌های دامی استان می‌تواند به صورت ریالی یا ارزی باشد و میزان سرمایه ثبتی کنسرسیوم نیز می‌تواند کمتر یا بیشتر از میزان تعیین شده باشد.

«علی کبیر»، دبیرکل اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی مشهد هم در این جلسه اظهارداشت :اتاق خراسان رضوی پیگیر تحقق اهداف کنسرسیوم زنجیره تامین نهاده‌های دامی استان خواهد بود؛ هدف از تشکیل این کنسرسیوم، تقویت بخش خصوصی در تامین نهاده‌های دامی و استفاده از ظرفیت و امتیازات ارائه شده در این حوزه در رفع محدودیت‌های موجود در استان است. اعضاء کنسرسیوم باتوجه به میزان سهام خود در این ساختار، در تصمیمات مربوط به آن نقش‌آفرینی می‌کنند.

«سمیرا سبزواری»، رئیس دفتر کشاورزی اتاق بازرگانی خراسان رضوی نیز در این جلسه گفت :

از مزایای تشکیل کنسرسیوم زنجیره تامین نهاده‌های دامی استان می‌توان به تامین حداقل یک چهارم نهاده‌های مورد نیاز استان در گام اول از این طریق و تامین ۱۰۰ درصدی نهاده‌ها طی افق ۵ تا ۱۰ ساله اشاره کرد.

وی افزود: همچنین، کاهش هزینه‌های واردات از جمله هزینه حمل‌ونقل، تکمیل ظرفیت و ارتقاء بهره‌وری خط تولید واحدهای فرآوری استان، تکمیل زنجیره تولید فرآوری و توسعه آن در خوشه‌های مرتبط با تامین نهاده‌های دامی مورد نیاز استان با قیمت پایین‌تر از قیمت‌های موجود و عرضه شده به جهت اجماع در تامین نیازها و… از دیگر مزایای تشکیل این کنسرسیوم است.